Wednesday, March 28

Rekord


Sigge har trånat i dagar då solen skinit för självklart vill han ut men då hans koppel legat frastfruset plus att han ju hatar snö och slask fick han vänta så idag låg han på inglasadealtanen och kollade in då jag satt ute på altanen i solen och självkart fick han komma ut en stund :)

han kollade av sitt revir (så långt hans långlina räcker) men matte fick några sura blickar då gräsmattan var blöt och de fanns snö kvar så ganska snabbt valde han den trygga och torra altanen det är i alla fall nytt rekord aldrig har vi kunnat sätta ut honom innan april .
nu lär han ju tjata ännu mer men jag tror att han är ganska nöjd att han i alla fall får gå ut på inglasade altanen igen och ligga där i värmen han är en enormt personlig katt som pratar massor och bestämd är han också :)
hoppas på fler varma dagar så Sigge får gå ut massor.
Nu ska jag gå med vovvarna på kvällsprommis och gå i säng inte göra som igår då jag efter att ha släkt ner dator fastnade i en bok och somnade enormt sent för att vara mig men såv ar det svårt att ta sig upp i morse, i morgon ska vi dessutom vara på lassa klockan 8.00 L ska få nytt gips igen de gamla är trasigt.

1 comment:

Annika said...

Ja, detta är rekord! Hoppas det håller i sig och blir en varm och lång vår för omväxlings skull! Och sen en varm och lååång sommar! Kramis!