Sunday, September 9

Date

så enormt skönt det kan vara att bara få vara vuxna en kväll, sonen sov hos mormor och morfar och dottern är i fjällen så igår hade vi date hemma jag och maken, det blev ugnsgrönsaker med fläskfile och riktig kantarellsåsoch till efterätt hemmagjord chokladmosse (på fransk mörkchoklad) med färska hallon och grädde.
tända ljus och romantisk musik och sedan avslutade vi kvällen med..........................





Fotboll så klart vad trode ni


19år har vi varit ett par nu i höst helt otroligt egentligen de trode man nog inte helt på då man som 15åring blev upp över öronen försälskad, skrämande är väll att snart är dottern lika gammal som då jag träffade hennes pappa undrar om jag skulle ta det lika bra som mina föräldrar om hon kom hem med en 24åring,

ja skulle jag känna honom och veta att han var en snäll kille skulle det kanske vara lite lättare men jag undrar om pappa anade vad han skulle ställa till med då han presenterade oss för varandra, eller så var det rent taktik av pappa han insåg vilket svärsonsämne han var, tror i alla fall dom inte har ångrat sig efter de att chocken över vår lilla ådersskillnad lagt sig och nu är ju 9 år ingenting och jag tror alla som hade tveksamheter i början har lagt dom på hyllan nu efter 19år

Nä nu väntar vi hem barnen är lite tyst i huset sonen kommer nog med bussen snart och dottern kommer i kväll, l ska bara packa om väskan för i morgon åker hon med skolan till skuleberget, lär vara en trött tjej som kommer hem på tisdag men än så länge bubblar det bara ur henne i telefonen då hon berättar om allt som hänt henne i fjällen

No comments: