Tuesday, October 23

Kyrka

Nu har jag gjort en kyrka också ska dock göra lite ändringar i mönstret innan jag delar med mig har även löst hur man sätter fast taket men lite pilligt är det och jag fattar inte riktigt varför jag sitter med sådant här då jag ska jobba inför marknader men det är ganska typiskt mig. nä nu ska jag faktiskt göra något nyttigt inför marknden också bäst att plocka fram cernitleran.

men först lite bilder.


lite snett och vint blev det men de är en väldigt gammal kyrka ;)

någon som vet hur man får ut ett snyggt torn hör av er ska försöka klura ut det men annars får jag nöja mig med detta ska fixa ett litet kors uppe på taket också tänkte jag


De svarta flärparna limmar jag sedan fast i taket så sitter taket fast, lite pilligt att limma kyrktaket eftersom man knappt får in en hand i tornet men med vilja funkar det.

sedan ser man ju hur jag gjort dessa snygga kyrkfönster, papperet kommer fårn panduro och jag har tidigare undrat vad i tusan jag skulle använda dom till men nu vet jag för de blir ju perfekta som kyrkfönster

ritning kommer måste fixa till den lite men bakdelen av kyrkan är stugan tror dock jag ska förlänga den lite till nästa kyrka, tre fönster vore mer lagomt

Måste visa en bild på mina älsklingar också, då Husse strycker måste man vakta honom och Dom rymms nu inte tillsammans så bra i kattkorgen i alla fall inte om det är pepsi som kommer tvåa för kiara hon lägger sig ju bara ovanpå om det behövs så Pepsi valde cykelkorgen istället men vist är dom söta mattes och husses små ögonstenar.
igår kom barnens skolfoton och jag blev nöjd första året som ingen av dom har någon konstig min eller nått men så klart var barnen missnöjda de var vist någon finne som dök upp lagomt till skolfotot men de ingår ju i tonårslivet tyvärr.
KRAMAR

3 comments:

Annika said...

Kyrkan är ju sååå söt! Jättefina fönster! Kramis!

Karabara said...

Jätte fin kyrka... Åh, så kul att pyssla!

Kram Karin

Miapuh said...

Jättefin kyrka o gulliga vovvar :D