Monday, June 2

en liten blomma


så här blev mina krukor, jag tog bort pennorna för de var ändå ingen present jag skulle ge nu istället satte jag fast blommorna på elefanttråd och stak ned dom i lite häftmasa som jag satte på botten, tanken är att krukorna ska fyllas med godis innan dom ges bort


närbild är sassafrassa papper jag använt tyvärr vet jag inte vad papperet där jag klippt ut blommorna heter, de har legat i min pappers hög bra länge dessutom har de prickig baksida :)
de stämlade figurerna är nya hänglar och dom är färglagt med pennor som heter Touch som jag köpt här i Lyon, gillar dom penorna då dom är lätt att måla med och inte flyter ut.


tänkte visa baksida också tog gluedotts och lindade runt pinnen sedan tog jag en liten pappersbit och limmade lite extra så de skulle sitta, på blommorna tänkte jag till och tog samma färg men varför jag inte gjorde de på figurerna fattar jag inte men gjort är gjort och de är framifrån de ska ses
gillar dessa krukor jätte mycket ska åka iväg och köpa fler tänkte jag grunden är en pappers kruka dom är ju tokiga i sådan där servett tjosan, (glömsk och förvirrad) alltså där man lackar servetter eller silkespapper på sina alster så det finns många fina grundstommar att altra för mig :) ska köpa brun färg också och ha som grund nu har jag ju haft svart under vilket jag tycker bröt bra men man måte ju variera sig, fördelen med att måla kanterna är ju att man kan få snyggare kanter och slipper sitta och tok fixa för att allt ska täckas.
kram Ulrica

4 comments:

Annika said...

Jättefina!! Kanonpresenter verkligen! *kramis*

Anonymous said...

jättefina. kul att du börjat pyssla igen.

kram Lise-Lott

Anonymous said...

Wow vilka snygga krukor du gjort, jag vill genast härma =)

Veronica

Vixen said...

Men så himla snygga! :)