Friday, June 16

Tack telia


Vi har bråkat lite med både telia och ett annat bolag som säljer ut telefontjänster nu senaste veckorna då jag på min mobilräkning plötsligt fått massa kostander för sms som köpt tjänster som jag inte köpt och dessutom finns det inget i mobilen varken skickat eller svar.

först trode vi det var någon av barnen och det kanske det är men telefonnummren som tagit emot "köpen" gick inte att spåra då bolaget som säljer tjänster säger att det till hör en site och den siten inte känner till nummret osv. och hade någon av barnen köpt hade det ju ändå varit olaglit då dom är minderåriga.
sista köpet var 7 juni och då var båda barnen väldigt medveten vad som hänt så att dom skulle gjort något just den gången ser jag som osanolikt (eftersom vi hade ett tufft prat om detta bara dagen innan).
däremot sa telefontjänstbolaget att det ska gå att bara knappa in ett mobilnummer för att köpa en tjänst vilket telia nekar till.
i slutändan strycker i alla fall telia alla dom kostnaderna för oss vilket handlar om i alla fall 1-2 tusenlappar kanske tom mer, så en guldstjärna till telia :) nu har vi dock tagit de säkra före de osäkra min wap är avstängd plus att jag inte kan ringa betalasamtal via mobilen men det är ju tjänster jag själv aldrig använder så det är lungt.



får se om jag hinner göra något mer än marknadspyssel idag i går kväll blev det i alla fall lite knåpande bla gjorde jag klart mormors födelsedagskort, det är en liten hjärtformad väska där de två tagsen bildar ett hjärta de också då man stoppar ner dom sedan ligger det ett virkat smycke innuti.
den gula texten på hjärtat syns inte så bra i scannern men i verkligheten är det bättre, måste bara göra 2 kort till innan den 21 då vi har tre kalas samma dag mormor fyller 81år min yngsta kusin fyller 8år och min älsta kusin fyller35år, ganska skoj med så många på samma dag. till den yngsta tänker jag göra ett traktor kort så jag hoppas mina dies kommer på måndag som de är lovat annars blir det stressigt, den killen bor på samma gård som mormor och hans far är lantbrukare så där är det bara traktorer som gäller så det skulle passa så bra.

nu måste jag kolla bussturlistorna sonen ska vist till sin mormor i helgen det är warhammers som gäller hela helgen och då bor han hos mormor coh morfar för att det är mycket närmare sedan är det nog skönt att bli bortskämd lite också :)

föresten regnar det här och de vädret vill vi inte ha resten av helgen då vill vi ha sol och bra shoppingväder

kram Ulrica


No comments: